Ako pripraviť grafiku

Dozviete sa ako pripravovať podklady tak, aby vaša reklama bola úspešná. Venovať čas príprave podkladov pre vašu reklamu sa oplatí. Nakoniec nikto to za vás neurobí. Je to Vaša REKLAMA.

Čo potrebujeme pre prípravu vašej grafiky


Pošlite nám grafické podklady, ktoré použijeme pri vytvorení reklamnej grafiky. Ide o logo firmy, obrázky a texty.

 

LOGO firmy

Logá je najlepšie poslať v súbore vo formáte pdf, vo farbách CMYK, vo vektorovom tvare.
Kvalitne spracované logo je absolútny základ. Ak ho nemáte, určite si ho nechajte profesionálne spracovať, je to jednorázová záležitosť a používate ho naveky. Môžete sa s požiadavkou návrhu a spracovania loga obrátiť aj na nás.

 

OBRÁZKY

Obrázky sú pre každú reklamu to najdôležitejšie. Preto nezabudnite na pravidlo: “Ak mám 5 hodín na reklamu – 4 hodiny budem venovať výberu obrázku

Pošlite nám:

1. Fotografie – pošlite nám vlastné zábery produktov nafotené mobilom alebo fotografie nafotené profesionálnym fotografom.

2. Obrázky z internetu (Google) – sú väčšinou nevyhovujúce z pohľadu kvality rozlíšenia obrázku alebo nepoužiteľné kvôli problémom s autorskými právami. Môžete ich ale poslať ako inšpiráciu, že také niečo by ste chceli.

3. FOTOBANKY  – najpoužívanejší zdroj obrázkov pre reklamnú grafiku. Fotobanky delíme na platené a zadarmo.

FOTOBANKY zadarmo – Je veľa fotobánk, ktoré poskytujú obrázky ZADARMO.
Nám sa osvedčili tieto 3, ktoré vám môžem odporučiť:  PIXABAY.COM, PEXELS.COM, FREEIMAGES.COM

Platené FOTOBANKY – V platených fotobankách máte oveľa širšie možnosti výberu obrázkov. A ak sa vám nejaký záber perfektne hodí, tak bežná suma 5 až 10€ za záber nie je žiadny problém.
My používame fotobanku Depositphotos, ktorú vám odporúčame pre obrovské množstvo kvalitných fotiek a ľahké, intuitívne ovládanie.

Vo fotobankách máme k dispozícii milóny záberov, nekonečné možnosti výberu. To je úžasné. Problém je, že sa môžete dostať do takzvanej rozhodovacej paralýzy, že si nebudete vedieť vybrať. To sa nazýva aj paradox voľby. Najpodstatnejšou vecou z pohľadu nákladov na vytvorenie grafiky je čas strávený výberom obrázkov. Nie je problém stráviť výberom obrázkov aj niekoľko hodín a výsledkom je napr. 10 vybratých záberov. Výber obrázka je značne osobná záležitosť, preto našim pravidlom je, že to nechávame na zákazníka. Je tu samozrejme aj taká možnosť, že obrázky vyberáme my a zákazník si z toho vyberá ten, ktorý sa mu najviac pozdáva.

>> V prípade, že neviete či máte vyhovujúce grafické podklady, pošlite nám súbory aké máte, my sa na to pozrieme a budeme vás kontaktovať.

 

TEXTY

Text je váš hlavný nástroj, ktorým odovzdáte odkaz svojmu zákazníkovi, preto jeho význam v reklame je obrovský.

Slová sú zdarma, ale zle ich používať je drahé.“
(Joanna Wiebe)

Venovať sa textu vo vašej reklame sa rovnako oplatí. Chce to čas, kľudnú myseľ a ide to.
Texty nám zašlite ako ľubovoľný textový súbor, najčastejšie používaným je Microsoft Word.

Tajomstvo úspešných reklamných textov

Tu je praktická pomôcka pre tvorbu vašich reklamných textov.

Pozrieť  Tajomstvo úspešných reklamných textov >>

 

 


Zaslanie kompletného tlačového súboru 

Ak nám zašlete kompletný súbor pre tlač, tak doňho nebudeme zasahovať a vytlačíme ho tak ako ste ho dodali. Zároveň neúčtujeme žiadne poplatky za spracovanie grafiky.
>> Súbory väčšie ako 10 MB neposielajte emailom ale napr. cez Uschovna.cz

╔═ POŽIADAVKY na prípravu tlačového súboru ═╗

● odporúčame pripraviť tlačové data v profesionálnych grafických programoch ako Adobe Illustrator, Adobe InDesign a Adobe Photoshop

● najvhodnejší formát pre tlačové súbory je pdf

● použiť farebný model CMYK pre tlačový dokument

● odporúčané rozlíšenie 150 až 300 DPI

● tlačové podklady v mierke 1:1

● tlačový dokument musí obsahovať orezové značky a pri tlači za okraj aj spadávku 3 mm

texty v grafike je potrebné previesť na krivky

Ako pripraviť grafiku


 

REKLAMA nie je žiadna atómová veda.
Dokonca je celkom jednoduchá a zábavná.
Len správny obrázok a text – a je to hotové! :-)

Ako VYTVORIŤ úspešnú REKLAMU

Myslíme si, že každý kto podniká by mal poznať základy reklamy. Základné princípy a fungujúce veci v reklame. Čo najviac spoznať nástroj, ktorý je tu na podporu vášho biznisu.

Tu je praktická príručka Ako VYTVORIŤ úspešnú REKLAMU – vlastnými silami, jednoducho a efektívne. Stiahnuť ZDARMA TU >>