Najlepšia REKLAMA naša slovenská

Pozrime sa na najkreatívnejšie reklamy roka vyhlásené 14.9.2023 na festivale reklamy Zlatý klinec. Je to najväčší sviatok kreativity – také slovenské Cannes Lions.

Zlatý klinec 2023

Zlatý klinec je najvýznamnejšou súťažou o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku, ktorá je organizovaná každoročne od roku 1994.
Vyhlasovateľom je spoločnosť Ad Awards Association, s. r. o., a odbornými garantmi sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director’s Club Slovensko (ADC) a mesačník Stratégie.

Tú sú 4 výnimočné ocenené reklamy v kategórii Kampaň.
Je to kráľovská kategória, ktorá v sebe spája všetko – brand aj výkon. Print aj sociálne siete. Televíziu aj PR. Jednoducho, ten, ktorý si nárokuje na cenu v kategórii Kampaň, musí prísť s niečím výnimočným, hodným obdivu, nasledovania.

TOP KAMPANE ROKA

MOJI MILÍ SLOVÁCI

Klient: Slovenská sporiteľňa
Agentúra: Zaraguza v spolupráci s Wavemaker Slovakia
Ocenenenia: Zlatý klinec 4 krát, Strieborný klinec 1 krát, Bronzový klinec 1 krát

Slovenská sporiteľňa priniesla späť hlas legendy, ktorá svojou tvorbou a humorom povzbudzovala národ k optimizmu – Júliusa Satinského. V kampani Moji milí Slováci sme využili technológiu syntetizácie hlasu, vďaka ktorej sme so súhlasom rodiny oživili hlas Júliusa Satinského.

 

HOKEJOVÁ MRKVA

Klient: Kaufland Slovensko
Agentúra: THIS IS LOCCO
Ocenenenia: Zlatý klinec 3 krát, Strieborný klinec 1 krát, Bronzový klinec 1 krát

Kaufland je partnerom hokeja roky. No okrem nás sa s ním spája aj kopec iných značiek. Potrebovali sme sa odlíšiť, a preto sme našli príležitosť tam, kde ešte žiadna značka nie je: pri zraneniach. Vytvorili sme unikátny produkt, ktorý dokonale spája svet hokeja a supermarketu. Chladiace vrecko, ktoré vyzerá ako balíček mrazenej mrkvy. Premenili sme ho na sponzoringový nástroj, ktorý hovorí, že sme s hokejistami nielen v dobrom, ako všetci ostatní, ale aj v zlom. Kampaň odpálil storkou zo striedačky populárny hokejista Libor Hudáček a na tú po meme stránkach nadviazala celá online kampaň. Vrecká s mrkvou sa okamžite stali obrovským brandingovým úspechom s desiatkami spontánnych mediálnych výstupov.

Hokejová mrkva bavila Slovensko, ktoré miluje hokej. Vynikala humorom, nápaditosťou, sviežosťou a spontánnym PR, ktoré sa okolo nej šírilo. A vieme, že humor je to, čo dnešná reklama (a vlastne nielen ona) potrebuje ako soľ.

#REŠPEKT

Klient: Slovak Telekom
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Ocenenenia: Zlatý klinec 1 krát, Strieborný klinec 1 krát, Bronzový klinec 2 krát

Telekom chcel rok 2023 odštartovať novým, dlhodobým komunikačným konceptom, ktorý by nielen dokonale vystihol nálady v polarizovanej slovenskej spoločnosti, ale ponúkol aj riešenie. Značka si je totiž dobre vedomá, že rozdiely, ktoré medzi sebou máme, najviac vidieť práve v digitálnom prostredí, ktoré ako mobilný operátor buduje.
Riešenie: Novou komunikačnou platformou značky sa stal #Rešpekt. Ten sme do sveta uviedli manifestom značky, ktorý upozorňuje, že bez vzájomného rešpektu sa naša krajina nikdy nespojí. Aby odkaz nabral naozaj na sile, do hlavných úloh sme obsadili slovenské osobnosti reprezentujúce ľudí, ktorí sa s disrešpektom stretávajú.

 

RADOSŤ VÍŤAZÍ

Klient: TIPOS
Agentúra: MullenLowe GGK
Ocenenenia: Strieborný klinec 1 krát

TIPOS ako najväčší podporovateľ športu na Slovensku sa rozhodol o tlaku v športe nielen hovoriť, ale aj prísť s riešením, ako tento tlak zmierniť a aj takto podporiť športovcov. Po autobiografickom príbehu Juraja Slafkovského vznikol manifest pozitívnej podpory športovcov Zásady správneho fanúšika. Zároveň sme vytvorili nový formát TLAK TALK, v ktorom sme spovedali top reprezentantov na tému tlaku v športe. Kampaň zastrešená sloganom NECH VÍŤAZÍ RADOSŤ ZO ŠPORTU určite neodstráni tlak zo športu, ale vygenerovala množstvo kontentu, ktorý pomáha aktívne riešiť túto dôležitú tému.

 


POVEDALI O REKLAME

Aké trendy sa dali odčítať v aktuálnom ročníku Zlatého klinca?
„Už desaťročia tu je v skutočnosti len jediný trend, a ním je idea. Buď ju máte, alebo nemáte nič.“

„A čo brandžu brzdí? Chýbajúca prajnosť, odstup a nadhľad. Mám pocit, že niektorí akoby nechápali, že úspech druhých nie je vaším osobným neúspechom.“
Jaroslav Vígh, kreatívny riaditeľ a spolumajiteľ v agentúre MUW Saatchi & Saatchi

 

—————-
Všetky ocenené práce nájdete tu >>

Zdroje: internet, odborný časopis Stratégie