Nemáme peniaze na REKLAMU.
Nemáme čas na REKLAMU – musíme robiť svoj biznis.
Nevieme ako robiť REKLAMU.
… ale predsa by sme ju chceli.
Ak máte malú firmu alebo v takej pracujete, asi viete, o čom hovorím.
V tomto článku vám chcem ukázať cestu von z tohoto labyrintu.
KROK č.1
Reklama pre malé firmy sa musí robiť ináč
Najprv si povieme čo je to „veľká reklama“ a „malá reklama“.
Denne ste bombardovaní „veľkou reklamou“ – čiže reklamou veľkých firiem – banky, poisťovne, mobilní operátori, veľkí distribútori potravín, liekov, elektroniky a pod. Vidíte ju v televízii, rozhlase, na billboardoch, internete.
Ak ste malá firma takmer nič z toho si nemôžete dovoliť, nič z toho, čo fungovalo vo veľkej reklame, nebude fungovať u vás. Hlavným dôvodom je priepastný rozdiel v dostupných zdrojoch na reklamu. (Aby som bol konkrétnejší sú to stotisíce až milión eur mesačne.)
Existuje však aj „malá reklama“ s investíciou sto až tisíc eur mesačne.
Čo sa s tým dá robiť?
Reklama pre malé firmy sa musí robiť úplne ináč!
… ale AKO?
-
Jednoducho a maximálne efektívne
- Malé firmy vždy musia hľadať spôsoby AKO za málo peňazí urobiť veľa muziky
- alebo AKO s minimálnou námahou dosiahnuť čo najlepšie výsledky
Nazvime ju nízkonákladová REKLAMA.
Tu sú 3 kľúčové veci, o ktorých by ste mali vedieť:
1. Zoberte reklamu do svojich rúk – staňte sa aktívnym manažérom svojej reklamy.
Nečakajte, že niekto iný vám porieši reklamu, nemyslite si, že to je vec reklamnej agentúry, vaša reklama je jedine váš problém a zoberte za ňu plnú zodpovednosť.
2. Vzdelávajte sa – aby ste pochopili základné veci ako funguje reklama
3. „Urob si sám“ – staňte sa spolutvorcom svojej reklamy v spolupráci s grafikom či reklamnou agentúrou.
Ako malá firma máte málo zdrojov na reklamu, preto musíte byť vynaliezavý, pružný a mnohé veci si musíte urobiť sami (len potrebujete vedieť ako na to).
Dá sa vôbec urobiť dobrá, fungujúca, úspešná reklama za málo peňazí?
Áno, dá sa!
KROK č.2
Žiadne keci – rovno k veci
poďme zmeniť Vašu REKLAMU
AKO ZMENÍTE
nefungujúcu REKLAMU na fungujúcu
CHCEM VEDIEŤ VIAC >>
( o tom ako sa vzdelávať, stať sa aktívnym manažérom svojej reklamy a vedieť si urobiť sám reklamu, ktorá predáva )
Autor: Peter Mamrák