POZORNOSŤ – svätý grál REKLAMY

Ako upútať POZORNOSŤ? Ako získať POZORNOSŤ?
To je otázka za milión.
Odpoveď chcú poznať všetci.

Prečo je POZORNOSŤ tak dôležitá?

Pochopenie významu POZORNOSTI je kľúčová a zásadná vec nielen v reklame, ale aj v živote. Ak porozumiete ako funguje pozornosť, čím sa dá pritiahnuť, tak budete vedieť vytvoriť reklamu, ktorú si všimne viac ľudí, potom si ju aj viac ľudí prečíta a získate viac záujemcov o vaše produkty a služby.

Čo je to POZORNOSŤ? Keď o nej toľko hovoríme.
Pomôžme si Wikipédiou: POZORNOSŤ je zameranosť a sústredenosť duševnej činnosti na určitý objekt alebo dej.

Žijeme vo svete prebytku INFORMÁCIÍ. Je ich už toľko, že ich nie sme schopní spracovať a využiť.
INFORMÁCIE spotrebovávajú, konzumujú našu POZORNOSŤ.

Ekonomika pozornosti (attention economy)  hovorí, že ľudská kapacita pozornosti je limitovaná a udalosti, ktoré o túto pozornosť bojujú, ďaleko presahujú túto kapacitu! To vedie k poznaniu, že pozornosť je pre nás veľmi hodnotný a limitovaný zdroj.

Všetci veľmi dobre poznáme ako sme denne bombardovaný podnetmi, informáciami, reklamami, ktoré presahujú našu kapacitu. Riešime to jednoducho tak, že to ignorujeme, nevenujeme tomu pozornosť. Ale neodmietneme všetko. Niečo, čo nás zaujme, pustíme do nášho vedomia – venujeme tomu pozornosť.

Celý svet bojuje o pozornosť, všetci bojujú o pozornosť, tam kam tečie pozornosť, tam tečú peniaze, tam tečie všetko!

 

POZORNOSŤ a reklama

Pozornosť je pre reklamu tak dôležitá a zásadná, že vznikla aj táto nová definícia reklamy:

REKLAMA je kupovanie si pozornosti.

Pozornosť je tak dôležitá, že si ju musíme kupovať.
To nie je fór, to je realita. Ak platíte za reklamu, môžete sa na to pozrieť tak, že si kupujete pozornosť ľudí, aby
venovali pár sekúnd vašim produktom a vašej firme. A ako už viete pozornosť je vysoko nedostatkový tovar a má stále vyššiu cenu!

Čo hovoria reklamní experti o pozornosti

„Buď sa vám podarí získať pozornosť alebo sa vám to nepodarí. Keď sa vám to nepodarí, tak môžete roznášať poštu … To je brutálne, ale je to tak. Ten problém s pozornosťou je dramatický, pretože bohatstvo informácií spôsobuje chudobu pozornosti.“, hovorí český reklamný expert Josef Havelka.

Pozornosť sa stáva jednou z najhodnotnejších komodít, ktorú si vôbec značky môžu kúpiť.“, Filip Kuna, šéf slovenskej pobočky Strossle

 

AKO ZÍSKAŤ POZORNOSŤ?

Ako získať pozornosť

… neobvyklým obrázkom som pritiahol vašu pozornosť.

Ako získať pozornosť

Ktorá reklama vás viac upútala?
Budem hádať – reklama B. A viete prečo?
lebo vyvoláva emócie.
Ktorá reklama bude účinnejšia? Jasné, že tá s emóciami.

Ako získať pozornosť

Náhly pohyb okamžite upúta našu pozornosť.

Tu je len pár ukážok ako sa dá upútať pozornosť a vidíte, že to funguje.

 

AKO ZÍSKAŤ POZORNOSŤ v praxi?

Ako to urobiť, aby naša reklama zaujala, získala pozornosť?

Celé to začalo tým, že ma problematika pozornosti zaujala, začal som hľadať o tom viac informácií a neskôr som to intenzívne študoval.

Hľadal som odpoveď na otázku: Čo zachytáva našu pozornosť?

… a našiel som 12 STIMULOV – pútačov pozornosti.
Tieto stimuly zachytávajú pozornosť okamžite a automaticky. Sú to mechanizmy v našich mozgoch, ktoré sme zdedili po našich predkoch a fungujú aj v súčasnom chaotickom svete.

Ak chcete upútať pozornosť – jednoducho použite jeden z týchto STIMULOV.

Poznatky o získavaní pozornosti sa opierajú o najnovšie výskumy neurovedcov, sú z mnohých zdrojov,  z viac ako 300 článkov. Mojím príspevkom je spracovanie týchto informácií a ukázať na praktických príkladoch použitie stimulov v reklame.

Ako získať pozornosť

 

Preto vznikol ebook AKO ZÍSKAŤ POZORNOSŤ,
zapnite spínač úspešnej reklamy a začnite zarábať.

Tu nájdete odpoveď na otázku za milión: Ako získať pozornosť? >>

Získaj ebook za 18,-€ >>

 

P.S.: Viete prečo vaša reklama nefunguje? … lebo neupúta pozornosť.

 

Autor článku: Peter Mamrák