POZORNOSŤ – svätý grál REKLAMY

Svet okolo nás aj internet je preplnený reklamou a Vy

→ máte 1 sekundu !

… aby ste zaujali potenciálneho zákazníka, aby ste upútali jeho pozornosť.
Ak sa Vám to nepodarí, môžete to zabaliť … vaša reklama nefunguje.

POZORNOSŤ je „svätý grál“ REKLAMY

V tomto článku sa dozviete prečo …

 

Prečo je POZORNOSŤ tak dôležitá?

Keď vaša REKLAMA nepritiahne pozornosť, neupúta ľudí -> vy nepredáte a nezarobíte.

Čo je to POZORNOSŤ? Keď o nej toľko hovoríme.
Pomôžme si Wikipédiou: POZORNOSŤ je zameranosť a sústredenosť duševnej činnosti na určitý objekt alebo dej.

Žijeme vo svete prebytku INFORMÁCIÍ. Vytvárame také kvantá obsahu, ktoré nie sme schopní využiť.
INFORMÁCIE spotrebovávajú, konzumujú našu POZORNOSŤ.

Ekonomika pozornosti (attention economy)  hovorí, že ľudská kapacita pozornosti je limitovaná a udalosti, ktoré o túto pozornosť bojujú, ďaleko presahujú túto kapacitu! To vedie k poznaniu, že pozornosť je pre nás veľmi hodnotný a limitovaný zdroj.

Všetci veľmi dobre poznáme ako sme denne bombardovaný podnetmi, informáciami, reklamami, ktoré presahujú našu kapacitu. Riešime to jednoducho tak, že to ignorujeme, nevenujeme tomu pozornosť. Ale neodmietneme všetko. Niečo, čo nás zaujme, pustíme do nášho vedomia – venujeme tomu pozornosť.

Celý svet bojuje o pozornosť, všetci bojujú o pozornosť, tam kam tečie pozornosť, tam tečú peniaze, tam tečie všetko!

 

POZORNOSŤ a reklama

Pozornosť je pre reklamu tak dôležitá a zásadná, že vznikla aj táto nová definícia reklamy:

REKLAMA je kupovanie si pozornosti.

Pozornosť je tak dôležitá, že si ju musíme kupovať.
To nie je fór, to je realita. Ak platíte za reklamu, môžete sa na to pozrieť tak, že si kupujete pozornosť ľudí, aby venovali pár sekúnd vašim produktom a vašej firme. A ako už viete pozornosť je vysoko nedostatkový tovar a má stále vyššiu cenu!

Čo hovoria reklamní experti o pozornosti

„Buď sa vám podarí získať pozornosť alebo sa vám to nepodarí. Keď sa vám to nepodarí, tak môžete roznášať poštu … To je brutálne, ale je to tak. Ten problém s pozornosťou je dramatický, pretože bohatstvo informácií spôsobuje chudobu pozornosti.“, hovorí český reklamný expert Josef Havelka.

Pozornosť sa stáva jednou z najhodnotnejších komodít, ktorú si vôbec značky môžu kúpiť.“, Filip Kuna, šéf slovenskej pobočky Strossle

 

AKO ZÍSKAŤ POZORNOSŤ v praxi?

Ako získať pozornosť

… neobvyklým obrázkom som pritiahol vašu pozornosť.

Ako získať pozornosť

Ktorá reklama vás viac upútala?
Budem hádať – reklama B. A viete prečo?
lebo vyvoláva emócie.
Ktorá reklama bude účinnejšia? Jasné, že tá s emóciami.

Ako získať pozornosť

Náhly pohyb okamžite upúta našu pozornosť.

Tu je len pár ukážok ako sa dá upútať pozornosť okamžite a automaticky aj keby ste nechceli. Vidíte, že to funguje.

 

AKO ZÍSKAŤ POZORNOSŤ – okamžite a takmer zadarmo?

Tu je krátky príbeh: Ako som sa stal miniexpertom na získanie pozornosti.

Pred pár rokmi som o tom nevedel veľa. Vedel som, že niečo zaujme moju pozornosť, niečo nie, že nejaká reklama ma hneď upúta a iná nič. Ale prečo je to tak, to som netušil.

Pred 2-3 rokmi som začal intenzívne študovať reklamu. Nakúpil som všetky dostupné knihy o reklame na slovenskom a českom trhu. A výsledok? Nedozvedel som sa, ako jednoducho a efektívne robiť reklamu malých firiem. Čo sa týka pozornosti, každý to len spomenie, že je to dôležité, ale nikto to hlbšie nerozoberá.

Začal som hľadať informácie o reklame na internete a v zahraničí (USA, Anglicko). Úplne náhodou, som tam objavil informácie o získavaní pozornosti. Bolo to úžasné, objavné a celého ma to pohltilo. Zrazu som to celé pochopil. Aká je POZORNOSŤ kľúčová vec. Že je to limitovaný zdroj, že  informácie konzumujú našu pozornosť, že doslova prebieha boj o našu pozornosť, dokonca si kupujeme pozornosť. A že to celé  dáva zmysel a zjednodušuje tvorbu reklamy, keď sa na to sústredíme.

Našiel som odpovede na otázky: Čo zachytáva našu pozornosť?

… objavil som 12 STIMULOV – nazval som ich PÚTAČE POZORNOSTI.
Tieto stimuly zachytávajú pozornosť okamžite a automaticky. Sú to mechanizmy v našich mozgoch, ktoré sme zdedili po našich predkoch a fungujú aj v súčasnom chaotickom svete.

→ Ak chcete upútať pozornosť – jednoducho použijete niektoré z týchto 12 STIMULOV.

Poznatky o získavaní pozornosti sa opierajú o najnovšie výskumy neurovedcov, sú z mnohých zdrojov,  z viac ako 300 článkov. Spracoval som tieto cenné informácie, preložil z angličtiny, doplnil o vlastné skúsenosti a praktické príklady (viac ako 100 obrázkov). Chcem vám ukázať na praktických príkladoch ako tieto stimuly používať  v REKLAME. Sú to veci ktoré stabilne platia a budú fungovať aj o 50 rokov.

V podstate je to veľmi jednoduchý spôsob tvorby reklame vhodný pre malé firmy.
Už viete, že ak má byť vaša reklama úspešná, tak musí upútať pozornosť. Preto sa pozrite na svoju reklamu, či púta pozornosť? Nedá sa to zlepšiť? Čo ak použijeme iný pútač pozornosti? → Takto môžete kombinovať overené pútače pozornosti pomocou novej praktickej príručky, jedinej v SR, ČR.

Ako získať pozornosť

Preto vznikol ebook:

AKO ZÍSKAŤ POZORNOSŤ,
zapnite spínač úspešnej reklamy a začnite zarábať.

Tu nájdete praktický návod: Ako vytvoríte reklamu, ktorá priťahuje pozornosť a zarába vám peniaze >>

Získaj ebook  >>

 

P.S.: Viete prečo vaša reklama nefunguje? … lebo neupúta pozornosť.

 

Autor článku: Peter Mamrák