Ako môže reklama meniť svet k lepšiemu?
Veď reklama to je to, čo ma vytrhne z rozpozeraného filmu, idem na toaletu a keď sa vrátim zabudnem kde to skončilo. Reklama to je ten vizuálny smog čo nás otravuje – všade billboardy, plagáty, pútače … Reklamu treba zrušiť a hotovo!
Plne z vami súhlasím, až na to zrušiť a hotovo.
Nebudete mi veriť, ale reklama môže byť aj zaujímavá, príjemná, užitočná a inteligentná. Dokonca môže meniť svet k lepšiemu.
Pomôžem si krásnym citátom:
„Reklama sama o sebe nie je zlá alebo dobrá. Môže pomáhať i ubližovať. Je ako pivo, futbal, láska … Je taká, akú si ju urobíme … “ Pavol Horňák
Skrátka existuje aj „dobrá“ reklama, ak si ju urobíme :-)
A tu je jeden príklad namiesto filozofovania.
Reklama na EKOTOPFILM 2018 – festival o trvalo udržateľnom rozvoji.
Úžasnú myšlienku komunikuje v minútovom spote toto reklamné posolstvo:
Olejové jazero. Čoskoro aj u Vás.
Zmeníme sa my či príroda?
Za úžasným nápadom s umierajúcou labuťou a perfektnou realizáciou stojí agentúra Effectivity POWERED BY PUBLICIS.
Tancuje prvá sólistka baletu SND, Romina Kolodziej.
Spot režíroval Jonáš Karásek, ktorý k tomu povedal:
„Pokiaľ mám niečo povedať k tvorivému procesu, keď mi bola prerozprávaná základná myšlienka spotu, okamžite mi v hlave automaticky naskočila úplne jasná predstava o celkovej dramaturgii, vizualite aj produkčnom riešení spotu a či už z dôvodu lenivosti alebo neschopnosti sa od tejto predstavy odpútať, sa to nakoniec aj presne tak zrealizovalo. Niekto mi raz povedal, že sa s tým hlavne netreba príliš párať a asi na tom niečo bude.“
Táto reklama je z môjho pohľadu úžasná, geniálna! Vďaka za ňu.
Potvrdzuje, že v rukách držíme mocný nástroj, ktorým môžeme zmeniť svet k lepšiemu – REKLAMU.
Možno škoda že takýto message sa „spotreboval“ len na lokálny filmový festival a nezarezonoval na širšom publiku vo svetovom formáte. Lebo svetové parametre táto reklama určite má.
Zdroj: Stratégie, internet, Result